expositie
Arts Dance Music Read Spoken Word

EMOVES X DDW21

Een terugblik op ons programma tijdens de Dutch Design Week.

Van 16 t/m 24 oktober 2021 was de Area 51 Basement even onze thuishaven. Gedurende 9 dagen exposeerde de UC MASTERS Antigoon en Ralph Roelse in de industriële ruimte onder het skatepark van het onlangs verbouwde en heropende Area 51 op Strijp-S. Daarnaast waren in een aparte ruimte doorlopend korte documentaires met betrekking tot ons talentontwikkelingstraject UC MASTERS te zien.
De expositie, die door bijna 7.000 (!) mensen werd bezocht, maakte in de avonduren plaats voor een programma, (mede-)georganiseerd door UC MASTERS en andere partners.

Perfect Beat Challenge
Zaterdag 16 oktober werd afgetrapt door de Perfect Beat Challenge van Own Zone Music. Onder toeziend oog van host The Kid Selim ging een aantal beat makers aan de slag met het aangereikte sound- en sample pack, om binnen een uur te deliveren. Na het beoordelen van alle producties werd de beat van Kneauk gekozen tot de beste van de avond en beloond met 250 euro. Dehaze en Orka waren goed voor resp. de 2e en 3e plaats.

Zondag 17 oktober was de basement (voornamelijk) voor vrouwen in de urban scene. Het thema ‘Vrouwen in de scene en Tupperware hebben geen relatie‘ werd in de breedste zin opgepakt door alle aanwezigen die met elkaar in gesprek gingen of een voordracht brachten. Een inspirerende avond die zeker navolging gaat krijgen.

UC MASTERS Monique Hendriks en Tessa Gabriëls zorgde op 18 oktober voor een portie poetry met de eerste editie van het nieuwe concept ‘Les Smores‘. Onder aanvoering van Arnoud Rigter en Sjaan Flikweert werd het publiek meegenomen in een poetisch experiment. Niet zitten en luisteren, maar meedoen! Voor alles een eerste keer, maar voor Les Smores waarschijnlijk niet de laatste keer…

Dinsdags vierden we een klein feestje. RGB silent disco was in the house met dj’s van collectief BOOLIN op alledrie de kanalen.
Maar de basement werd ook 2 avonden tot kleine bioscoop omgebouwd.
We vertoonden eerst de docu-serie ‘Behind the Battle‘ van Paul van Dal (New Dance TV) en de korte film ‘Cemento‘ van Stephan Cornelio Velema (Studio Fuego). De screening werd gevolgd door een Q&A die werd geleid door Marco Martens (De Jongens van Hiernaast).

Ook ‘onze’ UC MASTER Jody Geijsendorpher maakte gebruik van de ruimte. Naast de screening van haar eerst shortfilm ‘The Games You Play‘ (+ Q&A), organiseerde ze diezelfde avond ook een club night met optredens van dansers en muzikanten, die de bezoekers door de ruimte meenamen door op verschillende plekken hun talent te displayen.

Tot slot kwam zaterdag 23 oktober House the Vibe op bezoek met hun Performance Edition; Een club night met live optredens van dansers, gecombineerd met een installatie van Franziska Froebe. Een fijn één-tweetje tussen House the Vibe en de indrukwekkende ruimte. En dus een hele toffe afsluiter van de eerste bijdrage van EMOVES aan de DDW!

Tags // // // // // //