UC MASTERS URBAN ART

• Om je professionele carrière steviger in de grondverf te zetten –

Jij ademt graffiti, zet street art of doet Urban interventies op niveau en jij hebt je strepen verdiend. Waar anderen stopten ging je door, ook toen het tegenzat. Het heeft je al veel moois gebracht en je bent klaar om jouw passie op professioneel niveau verder te ontwikkelen. Niet omdat je het wilt, maar omdat je niet anders kan. Dát is de urban culture-mentaliteit die we zoeken: met het EMOVES UC MASTERS Urban Art Programma gaan wij jou twee jaar lang ondersteunen om jouw kunstenaarschap tot topniveau te ontwikkelen. Jouw ambities, ons doel.

Voor wie is het UC MASTERS programma Urban Art?

Het UC MASTERS traject biedt ruimte aan: drie toptalenten per discipline. EMOVES investeert in hét toptalent dat de cultuur en de creatieve kracht van urban art verder kan brengen. We zoeken Urban artists die al een trackrecord hebben. Je bent erop gebrand een volgende stap in je professionele carrière te zetten. Het UC MASTERS programma is dé plek om je next level ambities te realiseren.

Hoe ziet het traject eruit?

Het programma bestaat uit coaching, workshops, lezingen, presentaties en samenwerkingen met (inter)nationale peers en collega’s. De inhoud wordt op maat gemaakt, in samenspraak met de artistiek leider / coach van je pijler. Voor urban art is dat Jasper van Es. Jasper ontwikkelde zich van actieve graffiti-schrijver tot curator en organisator. Zo werkte hij voor MU en met zijn agency PAPERJAM organiseerde hij tentoonstellingen en events voor o.a. het Van Abbemuseum, Glow & Dutch Design Week. Daarnaast opereert hij op internationaal niveau met o.a. de top van de graffiti. Samen met Jasper maak je een routekaart, waarin artistieke, zakelijke en organisatorische ontwikkeling centraal staan. Een persoonlijk ambitieplan so to speak.

Het podium dat je kiest en jouw ambities zijn uniek aan jouw artistieke wensen. Voor de een is het een prominente plek in de openbare ruimte, voor de ander een boek of een samenwerking met andere artiesten. Je bouwt aan de erkenning voor je eigen stijl en verdiept je in het documenteren van je werk. Je verdiept je in je cultuur door residenties, masterclasses en presentaties te organiseren. Het team van EMOVES ondersteunt je in het krijgen van toegang tot een (inter)nationaal netwerk.

//MOMENTEEL IS HET NIET MEER MOGELIJK OM AAN TE MELDEN