Frequently Asked Questions (FAQ)

Is er een minimumleeftijd om deel te nemen aan UC MASTERS?

Ja, deelnemers zijn voor 1 juni 2023 18 jaar oud geworden.

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik me inschrijf voor UC MASTERS?

De gegevens worden alleen gebruikt om jou te helpen, te informeren en te begeleiden, in het selectieproces en/of tijdens het UC MASTERS traject.

Mag ik deelnemen aan UC MASTERS wanneer ik niet woonachtig ben in Nederland?

Ja, deelnemers uit België en Duitsland zijn ook welkom om zich aan te melden. Let wel: de voertaal is Nederlands.

Kunnen wij ons ook als groep of duo aanmelden voor de UC Masters ?

Het UC MASTERS traject richt zich uitsluitend op individuele deelnemers.

Mag ik mijn reiskosten bij UC MASTERS declareren?

Ja, je mag de reiskosten voor het selectieweekend bij ons declareren (Openbaar Vervoer 2de klas of 0,21 per kilometer). Word je geselecteerd voor het volledige traject, dan maken we daarvoor passende afspraken per individuele deelnemer.

Uit welke personen bestaat de jury van UC MASTERS?

De jury bestaat uit professionals uit de urban scene. Hou de website en socials in de gaten voor aankondigingen over externe juryleden. De jury bestaat o.a uit de hoofdcoaches:

• Jasper van Es – Art
  • Iselle Claassens – Dance
  • Kareem Gazuani – Music
  • Carmen Verduyn – Spoken Word

Ik twijfel of mijn talent binnen de genoemde disciplines valt (nl art, music, spoken word, dance), hoe kom ik hier achter?

Bij twijfel, stuur je aanmelding in!

Wordt er gefilmd/foto’s gemaakt tijdens de audities?

Er zullen tijdens het traject op meerdere momenten opnames, foto’s en registraties gemaakt worden. Hiervoor vragen we je (schriftelijk) toestemming bij aanvang van The Auditions op 24 april.

In welke taal wordt het programma aangeboden?

Het programma van UC MASTERS wordt in het Nederlands aangeboden. Maar het is handig als je ook Engels kunt lezen, schrijven en spreken.

Ik zit bij een label, mag ik dan ook meedoen aan UC MASTERS?

Als je al bij een label zit, kun je niet meer deelnemen aan het UC MASTERS traject.

Mag ik iemand meenemen naar de auditie op 24 april?

Als je wordt uitgenodigd voor de auditie dan krijg je daar geen +1 bij, helaas.

Moet ik zelf voor eten en drinken zorgen tijdens de auditie?

Nee, UC Masters zorgt voor eten. Het is wel handig als je een flesje meeneemt wat je kunt vullen met water.

Moet ik mijn eigen materialen meenemen naar de auditie?

Als je hiervoor een passende oplossing weet te vinden, zoals het in je tas stoppen van je favo notitieboekje of een speciale cap, dan helemaal prima. Heb je speciale spullen nodig die je zelf niet mee kunt nemen, dan kun je altijd mailen naar ucmasters@stichtingurbaneindhoven.nl om hierover te overleggen.

Ik heb me ingeschreven, maar wil afzien van mijn inschrijving. Wat moet ik nu doen?

Stuur een mailtje met je volledige naam en geboortedatum, en het bericht dat je toch wilt afzien van je inschrijving naar: ucmasters@stichtingurbaneindhoven.nl

Ik heb me ingeschreven voor UC MASTERS, maar wanneer hoor ik of ik geselecteerd ben/of afgewezen voor het traject en hoe communiceren jullie dit?

Uiterlijk 17 maart hoor je of je mag deelnemen aan de auditie op 24 april. Heb je deelgenomen aan de auditie? Dan hoor je uiterlijk 1 mei of jij één van de 12 talenten bent die we gaan begeleiden in het EMOVES UC MASTERS traject.

Verdere details worden bekendgemaakt na de selectie.

Heb je toch al aanvullende vragen die we hier nog niet beantwoord hebben? Stuur dan een mail naar ucmasters@stichtingurbaneindhoven.nl