Music Rap / Vocals

Tranqui wint eerste ronde OWNZONE challenge artiest

In juni vond de eerste OWNZONE Challenge plaats: eerst strijden producers om een plek in de top drie en deze producties vormen vervolgens het speelveld voor rappers en vocalisten. Ercan Simsek (20) uit Best liet Lennox en Sfurr achter zich en won de eerste ronde voor artiesten.

Een vriend wees hem op de OWNZONE challenge en hij ging de uitdaging aan, maar dat hij hem ook zou winnen had Ercan niet verwacht: “Er was wel wat tegenstand toch, ik vond die andere twee ook gewoon hard en sterk komen. Ieder heeft z’n eigen smaak en z’n eigen flow. Ik kom dan net weer wat agressiever en rauwer, misschien dat ik daarom heb gewonnen.”

Onder de artiestennaam Tranqui werkt Ercan vooralsnog in de luwte. Vijf maanden geleden tapete hij, met zijn vaste producer Distrokid, zijn eerste raps. Geïnspireerd door rappers als Meek Mill, Lil Baby en Lijpe, maar ook oudgedienden als Notorious B.I.G. en Tupac: “Ik waardeer hiphop heel erg en daarom probeer ik de oldschool kant met de newschool kant te matchen.” Die oldschool kant kreeg hij van huis uit mee: “Ik heb oudere broers en neven die er veel naar luisteren.”

De komende maanden gaat Tranqui veel tapen en zodra er genoeg op de plank ligt worden de social media opgetuigd: “Wanneer het nieuwe jaar begint wil ik wel actief zijn op Instagram en wanneer alles volgens plan gaat, wil ik dan releasen.” Over zijn ambities is hij helder: “Ik hoop dat ik over een paar jaar toch aardig wat heb bereikt. Even langs Rotjoch natuurlijk, even langs 101Barz. Zoals Miggs de Bruijn, die was daar drie keer in een jaar.”

Naast zijn muzikale ambities en zijn werk overweegt Ercan een nieuwe studie op te pakken: “International Business. Ik ben zelf een praatjesmaker dus dat kan ik mooi voor mijn werk inzetten.” En uiteraard wil hij zijn muziek daar internationaal mee aan de man brengen: “Een internationale carrière lijkt me perfect. Mijn Engels is heel goed, en ik spreek een beetje Frans en Turks, dus dat zou tof zijn.” Maar vooralsnog liggen de doelen nog even wat dichter bij huis: “Een show doen op de mainstage van WooHah of de mainstage van Oh My Festival, dat zou een droom zijn die uitkomt.”

Ben je producer of artiest en wil je zelf ook meedoen aan de OWNZONE Challenge? Lees hier alle info voor artiesten en hier voor producers.