Breaking Dance

The Ruggeds genomineerd voor de Prijs van de Nederlandse Dansdagen Jong Publiek 2019

De nominaties van de Festivalprijzen zijn bekend en ook de uit Eindhoven afkomstige dansgroep The Ruggeds hoort bij de genomineerden! De Nederlandse Dansdagen nodigde afgelopen maand professionals uit het dansveld uit om veelbelovende choreografen, die nog geen structurele subsidie ontvangen, voor deze stimuleringsprijzen voor te dragen. Met de prijs kunnen de winnaars een nieuw werk initiëren en ontwikkelen, dat volgend jaar tijdens het festival in première gaat.

Vandaag werden de genomineerden voor de Prijs van de Nederlandse Dansdagen Jong Publiek 2019 bekend gemaakt: Cecilia Moisio, Anne Suurendonk en The Ruggeds. De prijzen worden uitgereikt tijdens het Nederlandse Dansdagen Gala op vrijdagavond 4 oktober 2019.

The Ruggeds zijn één van de meest actieve breakdance crews ter wereld, maar lieten tijdens hun twee theatertours zien dat ze nog veel meer in hun mars hebben. Ze haalden de halve finale van de Amerikaanse tv serie World of Dance en wonnen vele internationale danswedstrijden waaronder het WK breakdance. The Ruggeds gaven in 2017 een sensationeel visitekaartje af in de theaters tijdens de Adrenaline tour. Begin 2019 ging hun theaterstuk Between Us in première en ook dit stuk kreeg lovende kritieken. Op een groots decor komt dans samen met acrobatiek, humor, muziek en b-boying en vertellen ze het verhaal van hun bijzondere vriendschap. The Ruggeds maken zich momenteel klaar voor diverse shows in de zomer (o.a. bij De Parade) maar ook de reprise van Between Us waarmee ze in het najaar een bezoek leggen aan nogmaals 16 Nederlandse theaters.
Tags //