Arts Dance Music Spoken Word Sports

Hoera! Positief advies vanuit Rijk, provincie en gemeente.

Na een positief advies van de Raad voor Cultuur adviseren ook de Eindhovense Cultuurraad en Adviescommissie BrabantStad om onze aanvragen te honoreren. Dat betekent dat we onze mooie plannen voor 2021 t/m 2024 kunnen gaan uitvoeren en dat we ons als organisatie verder kunnen ontwikkelen, met ondersteuning van het Rijk, de provincie en de gemeente. Hieronder een greep uit de adviezen. Stay tuned voor info rondom onze evenementen, lessen en programma’s in jouw favoriete discipline!

Raad voor Cultuur
“EMOVES heeft echt de vinger aan de pols van de straatcultuur en vindt op die manier toptalent, om dat verder te begeleiden”, schrijft de Raad voor Cultuur aan de minister. Voor ons is het vanzelfsprekend dat onze ogen en oren op straat te vinden zijn. Het is te gek dat dat gezien wordt en dat we straks de middelen krijgen om nog meer talenten in hun ontwikkeling te kunnen begeleiden. Het volledige advies van de Raad voor Cultuur vind je hier.

Foto: Tom Doms

Eindhovense Cultuurraad
Ook de Eindhovense Cultuurraad geeft ons het vertrouwen: “De commissie is er op basis van de ervaring van Emoves van overtuigd dat veel kennis en vakmanschap aanwezig is. In de praktijk weet de organisatie evenementen met een grote zeggingskracht te realiseren. De aanvraag vindt ze echter matig uitgewerkt.” Uiteraard nemen we ook de punten van kritiek ter harte: de volgende stap in de professionalisering van onze organisatie staat hoog op de agenda. Het volledige rapport van de Eindhovense Cultuurraad lees je hier.

Adviescommissie BrabantStad
Tenslotte adviseert ook de Adviescommissie BrabantStad de provincie positief: “De missie van Emoves is ‘to empower young people, every day’. De commissie heeft er alle vertrouwen in dat Emoves als geen andere culturele organisatie, jongeren kan bereiken, die in het huidige cultuurklimaat niet bereikt worden. Emoves heeft de ambitie om een groot gebied in de regio Brabant te bedienen. Daarmee zijn ze van grote waarde voor de culturele Brabantse infrastructuur.” Het volledige advies is hier te lezen.