Arts Read Spoken Word UC SKILLS

Culturele dag voor Peellandcollege

Op vrijdag 17 december kwamen 135 leerlingen uit de 2e klas HAVO/VWO van het Peellandcollege uit Deurne naar Strijp-S. In groepjes bezochten ze een cultureel programma met het thema ‘Dromen in toekomst, verleden en het heden’, opgezet in samenwerking met MU en Natlab.

Wij ontvingen de leerlingen in Area 51. Daar werden ze door Carmen Verduyn en Lotte Hendrickx aan het werk gezet. Write your future! Hoe schrijf je een goed verhaal én maak je een punt? In deze workshop werd geschreven, gepraat en voorgedragen.

Bij Natlab werd de Nederlandse science fiction film Captain Nova (winnaar Cinekid 2021) vertoond; Gevechtspiloot Nova reist terug in de tijd om een desastreuze milieuramp te voorkomen. Er is alleen een klein probleempje: de tijdreis verjongt haar. En wie luistert er nu naar een meisje van twaalf?!

MU Hybrid Art House had maar liefst 3 activiteiten voor de groepjes in petto; Bij de installatie Fremdkörper van Bogaerdt/VanderSchoot maakten leerlingen middels een slaapceremonie (geïnspireerd op rituele slaaptempels van Oud-Griekse geleerden) de overgang van omgeving naar een gedroomde werkelijkheid.
Ook maakten ze foto’s voor 3 posters met het thema ‘The Story of Strijp-S‘ (door de jaren heen) en werd het digitale spel Ourspace gespeeld. Een lekker interactief en leerzaam programma!

Ook een culturele dag met de klas ervaren?
Neem contact met ons op via info@stichtingurbaneindhoven.nl!