Dance House Dance

Alvin Arthur: “we steken onze energie in het cureren van kwaliteit”

Eerder stelden we het Eindhovense House The Vibe-collectief aan je voor: Alesya Dobysh vertelde hoe ze het beeld dat men heeft van ‘de club’ nieuw leven willen inblazen. Op zaterdag 5 september, tijdens het introkamp van de Design Academy Eindhoven master-studenten, mogen ze op de parkeerplaats van de Subbar eindelijk weer een feestje organiseren. Alvin Arthur praat je bij over het hoe en waarom, en hoe dat binnen alle Corona-maatregelen past.

“Normaal gesproken kunnen we tot 06:00 in Plan B terecht,’ vertelt Alvin, ‘maar door de Corona-maatregelen moeten we om 02:00 stoppen.’ Daarnaast zit er een grens aan het aantal mensen dat mag worden toegelaten en bezoekers krijgen een gemarkeerd gedeelte op de vloer toegewezen. Alvin gelooft niet dat deze restricties een goede beleving in de weg hoeven te staan: “Er gebeuren dingen online, maar er is momenteel een groot gebrek aan menselijk contact. Dat we bij elkaar komen, al is het op anderhalve meter, maakt zo’n enorm verschil. Dat het op kleine schaal is, is niet erg. We willen laten zien dat we geven om het fysieke. Daarnaast draait het voor ons niet om geld verdienen of de obsessie om groter te worden; we steken onze energie in het cureren van kwaliteit.”

Naast haar eigen dansers en DJ’s neemt het House The Vibe-collectief iedere editie een special guest mee. Dit keer is dat de Eindhovense Habib: “Hij is niet erg actief op social media en daarom ook niet zo bekend, maar hij is een te gekke DJ. Hij draait zowel met vinyl als op digitale draaitafels. We hebben hem eerder uitgenodigd en hij wordt altijd supergoed ontvangen. Hij heeft een toffe mix van bekende tracks en unknown flavors.”

Voordat om 21:00 de deuren opengaan voor publiek, vindt er een besloten programma plaats voor studenten van de Design Academy. “We willen deze mensen onderdompelen in de club experience en daar hebben we een mooi programma voor samengesteld met dansers, visuals, muziek en een MC.” En deze club experience, vertelde Alesya eerder al, draait niet om drank en drugs: “Ons publiek bestaat voor een groot deel uit dansers, die begrijpen dat. De energie verspreidt zich onder het publiek”, licht Alvin toe. “Je kunt high worden van dansen, die ervaring is heel belangrijk.”

DAE x House The Vibe | 05-09-20 | Subbar (Plan B)
Line-up: Alar Motion, Alesya, Vir The Sir a.k.a. Skychief, Habib, MC: Machete