Urban Culture Festival

WE. ARE. BACK.

Het EMOVES Urban Culture Festival is een 2-daags Urban Culture & Sports festival in Eindhoven. Vrijwel alle urban disciplines komen tijdens dit avond- en dagvullend evenement aan bod.

10 juni 2022 – UC Theatre Night
Het festival gaat van start op vrijdagavond 10 juni met de UC Theatre Night in Natlab, met een aantal experimentele cross-overs. Verwacht een dynamische avond met o.a. house dance topper Alesya Dobysh in duet met Marina Pravkina, spoken word kampioene Monique Hendriks en mc/breaker Terence ‘Machete‘ van Lange. Maar er is ook art, film en muziek, gemaakt door het team van toptalenten.

Klik hier voor meer info en kaartjes voor de UC Theatre Night

11 juni 2022 – UC Festival
Op zaterdag 11 juni komt het Urban Culture Festival grootschaliger op zijn hoogtepunt. Van 12:00 tot 22:00 uur zijn alle activiteiten op het Ketelhuisplein in Eindhoven gratis te bezoeken. Daar zijn crew battles van de Nederlandse Breaking League te aanschouwen, hip-hop showcases van FLXN Dance en onze absolute highlight: de Planet Pop’N competitie vol internationale top poppers.

Naast de vele dansbattles en shows, zijn er ook performances en workshops te checken van o.a. skateboarding, BMX, freerunning, calisthenics, hiphop (music) en spoken word.

Afterparty met House the Vibe – edition 10
Het festival wordt afgesloten met de afterparty House The Vibe, speciaal voor alle club heads, smaakvolle house en club muziek. We sluiten de dag af met een BANG! We bouwen een feestje met smaakvolle house en club muziek.

Klik hier voor meer info en tickets voor House the Vibe

Let op: ons festival is volledig CASHLESS

Het EMOVES Urban Culture Festival komt tot stand in samenwerking met onze poppers van Planet Pop’n, breakers van de Nederlandse Breaking League, graffers en signers van Windows to The World, producers en vocalisten van Own Zone Music, dansers van FLXN Dance Academy, skaters en BMX’ers van Area 51, freerunners en calisthenic-monsters van de Movement Games, acrobaten van Shut Up and Trick en schrijvers van Onuitgesproken.

Het festival wordt mogelijk gemaakt door een bijdrage van Gemeente Eindhoven.

SAVE THE DATE:
Zaterdag 10 juni 2023 – EMOVES Urban Culture Festival 2023