JODY GEIJSENDORPHER

Jody Geijsendorpher (1996) geboren in Venlo, afgestudeerd aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg en nu wonende in Woerden werkt als choreograaf, danseres en docent nationaal en internationaal.
Naast dans heeft Jody ook een enorme passie voor filmmaken, zowel het regisseren als het schrijven ervan. Tijdens haar UC Masters traject focust Jody op haar ontwikkeling naar writer-director. Zij wilt karaktergedreven films maken waarbij mental Health een belangrijk onderdeel speelt, films met een maatschappelijke waarden, zoeken naar erkenning maar ook naar confrontatie, bevragingen en een stukje politiek. Haar films spelen zich af in een dystopische wereld, een wereld die lijkt op de onze maar net wat anders en absurder is. Haar films wil zij onderbouwen met dans en andere kunstvormen die de film subtiel versterken. Denk aan het uitbeelden van stoornissen, waanbeelden, gedragscodes etc. Psychologische thema’s zijn dus erg belangrijk en het laatste doel project wat ze zal uitvoeren via UC Masters is een script dat gaat over sociale angststoornissen verfilmen en presenteren in de vorm van een korte film.

Jody focust zich steeds meer op film. Na toelating op de Scenario vakschool is Jody een onderzoek voor haar feature film ‘Fight or Flight’ gestart. Van een scene uit ‘Fight or Flight’ is Jody momenteel een short film aan het schieten.

Jody cureerde een club night met live performances genaamd “Curated by Jody” incl screening van haar eerste shortfilm ‘The Games You Play’ tijdens DDW in oktober 2021. Aftermovie hier. Zie ‘The Games you Play’ hier

Volg Jody haar filmprojecten via haar instagram @lartvisuel.jojo

Volg Jody op @jodygeijsedorpher om up to date te blijven van haar dansprojecten. Of hou haar website in de gaten: www.jodygeijsendorpher.com